HANDELSVILLKOR
VILLKOR PÅ HÅRSTYLING.DK
Allmän information
Betalning
Hårstyling ApS accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay m.m. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. MOMS.
Hårstyling.dk använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att din information inte kan läsas.
Leverans
Hårstyling.dk strävar efter att skicka beställningar så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 2 arbetsdagar.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från 29 DKK (dao). Varor kommer att levereras till den leveransadress som anges i beställningen, om inte annat avtalats, t.ex. paketbox eller paketbutik.
Vi levererar endast utomlands via förfrågan (gäller även Färöarna och Grönland).
Dina varor kan skickas med GLS, dao eller i vissa fall PostNord.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara levereras 2-4 arbetsdagar efter beställningen, om inte annat anges per post.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.
Reservation för prisfel, slutsålda varor etc
HÅRSTYLING.DK RESERVERAR PRISÄNDRINGAR, SKRIVFEL OCH UTSÅLDA VAROR.
Klagorätt
Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Hårstyling ApS står för returkostnader i rimlig omfattning.
Läs mer om din rätt att klaga på den danska konkurrens- och konsumentstyrelsens hemsida.
För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:
Hårstyling ApS
Tamperdalsvej 11, 4TH
8210 Aarhus V
Försändelser accepteras ej pr postförskott.
Återbetalning
Om det är en återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter i form av registreringsnr. och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
Ångerrätt
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får fysisk besittning av den sista delen, eller sista delen, vid avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period.
Returkostnader är ditt eget ansvar.
Avbokningar ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Beskedet ska ske senast mejla på kontakt@haarstyling.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss måste du skicka varan till följande adress och bifoga en anteckning som beskriver vad som ska hända med varan:
Hårstyling ApS
Tamperdalsvej 11, 4TH
8210 Aarhus V
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
Varor undantagna från ångerrätten
Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
- Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Föremål där förseglingen är bruten.
- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullt utförd.
- Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande därav, att han därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal ingångna på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.
Överklagande alternativ
Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Centrum för reklamationslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
Länk: Klagomålsportal för Nævnenes Hus
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen hittar du här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kontakt@haarstyling.dk